Hva er vaskehjelp?

Vaskehjelp AS er en markedsplass som knytter kunder opp mot vaskere i sitt geografiske området.

Hvordan fungerer appen?

I appen registrer du en egen profil. Deretter kan du legge til de faste plassene du ønsker å ha vasket ved å legge inn adressen. Du kan legge inn om du ønsker å bestille vask for en gang eller om du ønsker å bestille fast vasking, f.eks annenhver uke. I appen vil du til enhver tid ha oversikt over når vaskehjelpen kommer.

Du har også mulighet til å endre bestillingen samt kansellere om nødvendig. Dersom vaskehjelpen din blir syk vil du enkelt finne noen andre som er ledig i ditt området.

Du er forsikret i IF når du bruker Vaskehjelp AS. Les mer om vilkårene under forsikring.

bestill privat vaskehjelp
Når kan jeg bestille vaskehjelp?

Du bestemmer selv når du ønsker å bestille vaskehjelp.

Hvordan bestiller jeg vaskehjelp?

For å bestille vaskehjelp trykker du på "Legg til jobb". Så velger du til hvilken plass. Dersom du ikke har noen registrerte plasser, trykker du "legg til plass".

Du vil deretter bli spurt om hvilken type hus du har. Appen vil ut i fra hustype estimere hvor lenge vasken bør vare. Du kan selv justere timene opp eller ned men du må minimum bestille to timer pr gang. Du vil så bli spurt om hvor ofte du ønsker å ha vasket, og hvilken dato. Ønsker du fast vask legger du inn hvilken dag du ønsker og fra hvilken uke du ønsker å starte. Du vil deretter få opp en liste over alle de vaskerne som er ledig i det tidsrommet du har ønsket vaskehjelp.

Se hvor enkelt det er å bestille Vaskehjelp med appen

Etter du har valgt hvor du ønsker å ha vasket og til hvilken tid, vil de vaskerne som har registrert seg i det aktuelle området komme opp. De kommer da opp i en rangert rekkefølge ut i fra stjerner som tidligere kunder har gitt de. Du kan gå inn på hver enkelt vasker sin profil, samt se hvor mange jobber vaskeren har hatt og hvilken rating de har. 

Når du har trykket på den vaskeren du ønsker trykker du send forespørsel. Vaskeren vil da få en pushmelding med forespørselen og må da bekrefte oppdraget. Når vaskeren har bekreftet oppdraget, vil kunde få en melding i chatten om at bestillingen er bekreftet ok.

Alle som registrerer seg som vaskehjelp bestemmer selv sin timelønn, men har ikke lov til å ligge under tariff. 80 % av betalingen går til vaskehjelpen.

Når vaskeren har bekreftet oppdraget oppstår det en chatfunksjon mellom kunde og vaskehjelp. Her vil du ha mulighet til å ha direkte dialog med vaskehjelpen og gi beskjeder som hvor nøkkelen ligger, hvor vaskeutstyret står, hvilke rom vaskehjelpen ikke trenger å vaske etc. I denne chatten ligger også google translate slik at dersom vaskeren ikke snakker samme språk som kunden har vaskeren mulighet til å skrive beskjeder på sitt eget språk.

Vi anbefaler å være hjemme første gang vaskeren kommer, men dersom du ikke har mulighet kan du enkelt gi vaskehjelpen beskjeder via chatten.

Dersom du som kunde har bestilt tre timer, men vaskehjelpen mener det tar fire timer kan man endre timeantallet i bestillingen. Kunden må alltid godkjenne endringer. Dersom du ikke er enig i endring av timeantallet, gir du vaskehjelpen beskjed og vaskehjelpen utfører da kun det timeantallet som er bestilt. Bruk chatten i slike sammenheng.

Kunden må selv sette frem det som kreves av vaskeutstyr.
Dette bør man ha tilgjengelig i hjemmet til vaskehjelpen  kommer:

–Grønnsåpe
–Blåspray
–Kjøkkenspray
–Baderomsspray
–Støvsuger
–Vaskebøtte og mopp/vaskestav samt klut
–Kluter til hvert rom

Vi anbefaler at du rydder før vaskehjelpen kommer. Dette for at vaskehjelpen kan bruke tiden sin mer effektivt.

Dette kan du forvente av en standard husvask:

Stue:
-Støvsug gulv
-Vask gulv
-Tørk støv på alle tilgjengelige overflater
-Støvsug sofa
-Rengjør benkeplater (spisebord, stuebord, TV-bord og lignende)

Kjøkken:
-Støvsug gulv
-Vask gulv
-Tørk støv på alle tilgjengelige overflater
-Rengjør kjøkkenbenk
-Rengjør vasken
-Rengjør overflate på ovn
-Tøm og kast søppel

Bad/wc:
-Støvsug gulv
-Vask gulv
-Tørk støv på alle tilgjengelige overflater
-Rengjør benkeplater, servant og speil
-Rengjør dusj/badekar
-Rengjør toalett
-Tøm og kast søppel

Soverom:
-Støvsug gulv
-Vask gulv
-Tørk støv på alle tilgjengelige overflater
-Re opp seng

Entre/gang/diverse:
-Støvsug gulv
-Vask gulv
-Tørk støv på alle tilgjengelige overflater
-Evt. andre oppgaver som er avtalt mellom kunde og renholder

Dersom det er andre ting du ønsker å ha gjort hør med din vaskehjelp via chatten om hvor lang tid vedkommende trenger på de oppgavene du ønsker i tillegg.

Vaskehjelpen utfører ikke utvendig vindusvask pga av sikkerhet.

Alle som ønsker kan registrere seg som vaskehjelp. For å være registrert i appen må vaskehjelpen ha godkjent arbeidstillatelse og være over 18 år. Alle som registrer seg i Vaskehjelp AS er selvstendig næringsdrivende. Dersom noen av som er registrert i Vaskehjelp AS blir dømt for kriminelle forhold vil de bli fjernet fra appen.

Dersom vaskehjelpen ikke kommer ta kontakt med vaskehjelpen via chatten. Dersom du ikke får respons kansellerer du oppdraget og bestiller deg en ny vaskehjelp.

Dersom du ikke er fornøyd ta kontakt med vaskehjelpen. Du kan enten be vaskehjelpen komme tilbake, eller du kan gi vedkommende en dårlig rating.Dersom du som kunde gir flere lave ratinger på forskjellige vaskere vil Vaskehjelp AS ta kontakt med deg.

Du kan enkelt endre/avbestille din bestilling ved å gå inn på endre i bestillingen. Der vil du få mulighet til å enten endre tidspunkt, antall timer eller avbestille vasken.

Dersom det er dyr i huset så må disse settes i bur, lukket rom etc, samt at vaskehjelpen må få beskjed om hvilket dyr som er hjemme og hvor det er.

Ved registrering av profil legger du inn ditt kredittkort. Dette kortet vil bli trukket automatisk etter at vaskehjelpen har utført sine timer. Så dersom du har bestilt vaskehjelp en torsdag fra kl 12.00 til 16.00 vil beløpet bli trukket på torsdag kl 16.00. Beløpet reserveres 24 timer før vasken starter.

Vaskehjelp AS er en markedsplass som knytter kunder og vaskehjelp sammen, og det er vaskeren selv som er ansvarlig for ting som oppstår i hjemmet.

Dersom det skulle oppstå ting som feil ved betaling, tekniske problemer etc ta kontakt med vår kundeservice
mandag- fredag fra 09.00-16.00 på 913 70 090 eller send oss en mail til support@vaskehjelp.no

Dersom du ønsker å reklamere på vasken, sender du en skriftlig reklamasjon til vaskeren med kopi til support@vaskehjelp.no. Vaskehjelp vil da holde betalingen til dere har løst saken dere i mellom. Reklamasjonen må skje innen 24 timer fra vasken er ferdig utført.

Personopplysninger vil bli behandlet i henhold til lov om personopplysninger (personopplysningsloven). Ved å akseptere vilkårene i app’en gir jeg samtidig samtykke til at mine personopplysninger kan brukes slik som fastsatt i Personopplysningslovens kap. II.