Hva er Vaskehjelp

Vaskehjelp AS er en markedsplass som knytter kunder opp mot vaskere i sitt geografiske område.

Du er forsikret i If via Vaskehjelp AS

Les mer

Appen

Møt noen av våre kunder/renholdere

Ofte stilte spørsmål

Her kan du lese svarene på de mest stilte spørsmålene.

Hvordan vet jeg om renholderen er godkjent hos Arbeidstilsynet?
Alle renholderne i appen har et godkjent HMS-kort fra Arbeidstilsynet. Dette sjekkes daglig mot renholdsregisteret.

Hvem registrerer seg som renholdere i appen?
Alle som ønsker å jobbe som renholder i appen kan registrere seg. Utover at renholder må være over 18 år og ha arbeidstillatelse i Norge krever vi at alle har et eget organisasjonsnummer og et godkjent HMS-kort fra Arbeidstilsynet.

Hva kan jeg forvente av renholder?
Dette er avhengig av hvor mange timer du har bestilt, samt hva du og renholder har blitt enig om. Renholder kan ikke utføre utvendig rengjøring av vinduer av sikkerhetsmessige årsaker.

Du avtaler sammen med renholder i chatten hva du ønsker rengjort.

Hvordan bestiller jeg vaskehjelp?
Etter at du har lagt inn ønsket adresse vil du få opp et resultat med tilgjengelige renholdere i ditt område. Her vil du kunne velge 1- 3 renholdere du ønsker ut i fra anbefalinger, kommentarer, antall utførte jobber etc.

Hvordan endrer jeg et oppdrag?
Du endrer enkelt et oppdrags tidspunkt eller varighet ved å trykke på ’endre’ på oppdraget.

Hvordan kansellerer jeg et oppdrag?
Ved å trykke på ’endre’ vil du få mulighet til å kansellere oppdraget.

Jeg får ikke SMS når jeg prøver å opprette profil.
Dersom du ikke mottok SMS med engangspassord første gang kan du prøve igjen. Dersom dette ikke løser problemet, ta kontakt med oss på support@vaskehjelp.no.

Kan jeg velge flere renholdere samtidig?
Ja, ved å velge 1-3 renholdere øker du sjansen for å få raskere respons. Den første renholderen som godtar oppdraget får jobben.

Hvor mange vaskeoppdrag bestiller jeg ved gjentagende vask?
Når du bestiller gjentagende vask vil oppdragene automatisk fornyes ut i fra frekvensen du har valgt (hver uke, annenhver uke etc.). Du kan når som helst kansellere oppdragene du ikke ønsker å få gjennomført.

Hvorfor har renholderne forskjellige priser?
Alle som registrerer seg som renholdere i appen Vaskehjelp er selvstendig næringsdrivende og bestemmer derfor sin egen timespris, men de kan ikke ha en timespris lavere enn tariff for renholdsbransjen.

Prisen du som kunde betaler inkluderer renholderens honorar, mva samt kostnader forbundet med forsikring gjennom If og drift av tjenesten.

Hvorfor blir kortet mitt belastet før oppdraget er ferdig?
Beløpet blir belastet 24 timer før oppdragets start for å forsikre at du har dekning på kortet. Dette gjør vi for å forsikre at renholderne får betalt for arbeidet de utfører.

Blir mva og skatt betalt?
Alle renholderne er selvstendig næringsdrivende og er derfor ansvarlig for å betale skatt av det de tjener. Vaskehjelp AS betaler mva på vegne av alle renholderne i appen.

Får jeg kvittering?
Når oppdraget er utført vil du automatisk få en kvittering tilsendt på din registrerte e-post.

Hvor gir jeg renholder beskjed om nøkkel?
Når en renholder har bekreftet din forespørsel vil du og renholder kunne kommunisere sammen i chatten, hvor Google Translate er integrert slik at dere kan kommunisere uavhengig av språk.

Hvor lang tid bruker renholderen?
Når du bestiller vaskehjelp velger du selv hvor mange timer du ønsker at renholderen skal jobbe. Dersom renholderen trenger mer tid til å fullføre arbeidet dere har blitt enige om kan dere enkelt endre dette inne i appen.

Trenger jeg å være hjemme?
Det anbefales at du er hjemme første gang en renholder kommer hos deg, slik at du kan vise renholderen hva du ønsker at renholder skal utføre, men dette er helt opp til deg.

Hva om renholderen trenger mer tid enn hva jeg har bestilt?
Dersom renholder trenger flere timer for å fullføre arbeidet enn hva som er bestilt kan dere enkelt endre dette inne på oppdraget. Dette må da bekreftes av kunde.

Må jeg selv stille med vaskeutstyr?
Kunde skal alltid stille med nødvendig utstyr. Dette bør være:

  • Støvsuger
  • Vaskebøtte og mopp
  • Grønnsåpe
  • Universalspray
  • Kjøkkenspray
  • Badeomsspray
  • Kluter til hvert rom

Hvor ryddig må hjemmet være?
Vi anbefaler at du rydder før renholder kommer, slik at renholdsarbeidet blir så effektivt som mulig.

Dyrehold
Hvis du har dyr i huset må dette eller disse settes i bur, lukket rom e.l. Renholderen bør få beskjed dersom det finnes dyr i huset og om hvor det befinner seg.

Hva kan jeg forvente av renholder?
Dette er avhengig av hvor mange timer du har bestilt, samt hva du og renholder har blitt enig om. Renholder kan ikke utføre utvendig rengjøring av vinduer av sikkerhetsmessige årsaker.

Du avtaler sammen med renholder i chatten hva du ønsker rengjort.

Hvordan anbefaler jeg min renholder?
Når oppdraget er utført vil du få mulighet til å gi tommel opp eller tommel ned. Du kan da velge å legge igjen en kommentar om arbeidet som er utført. Ved tommel opp blir din kommentar synlig i renholders profil, ved tommel ned blir kommentaren sendt direkte til renholder samt support hos Vaskehjelp AS.

Renholderen dukket ikke opp til avtalt tid
Dersom renholderen ikke dukker opp til avtalt tid tar du kontakt med renholderen i chatten. Dersom dette ikke løser saken så ta kontakt med vår supportavdeling på telefon +47 913 70 090.

Jeg er ikke fornøyd med jobben som er utført
Dersom du ikke er fornøyd med renholders arbeid kan du kontakte renholder når oppdraget er ferdig og høre om renholder ønsker å komme tilbake. Ta kontakt med oss på support@vaskehjelp.no dersom det er noe vi kan hjelpe deg med.

Jeg får ikke endret eller kansellert oppdraget
Dersom du ikke får endret eller kansellert oppdraget, vennligst ta kontakt med oss på support@vaskehjelp.no så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning.