Instruksjonsvideo

1.0
1.1
1.2
2.0
2.1
2.2
3.0
Bestille org. nr
Bekrefte bestilling
Motta org. nr
Søke om HMS-kort
Motta godkjenning
Bestille HMS-kort
Etabler profil
1.0Bestille org. nr
1.1Bekrefte bestilling
1.2Motta org. nr
2.0Søke om HMS-kort
2.1Motta godkjenning
2.2Bestille HMS-kort
3.0Etabler profil

Hvordan bruke appen til å få vaskeoppdrag

Enten du er student, eller på utkikk etter ekstra inntekt og fleksibilitet, kan du registrere som renholder i appen. I appen har du tilgang til; en egen kalender hvor du kan legge inn de dagene du ønsker å jobbe, en egen chat du kan bruke til å kommunisere med kundene dine, god oversikt over dine jobber og mye mer.

Møtet med kundene

Det første møtet med kunden er viktig. Gir du et godt førsteinntrykk er sjansene store for at kunden velger deg igjen. Møt presis til oppdraget, vær høflig og gjør jobben så godt du kan ut i fra kundens instrukser. Spør gjerne kunden på forhånd om hva han eller hun ønsker.

Hva gjør en profil suksessfull

Det første møtet kunden har med deg er i din profil inne i appen. Vi anbefaler derfor at du bruker litt tid på å gjøre profilen din så bra som mulig. 

  • Et klart og tydelig profilbilde skaper tillit. Smil og vis at du ønsker å gjøre en god jobb 🙂
  • Hvem er du? Har du tidligere erfaring med renhold? En god og utfyllende beskrivelse gjør potensielle kunder trygge på at de kan velge deg.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan finner kunden meg?
Når du som renholder legger inn det området du ønsker å jobbe i, vil du dukke opp i kundens søkeoversikt.

Hva skjer når en kunde har booket meg?
Når en kunde har booket deg vil du motta en melding om dette i appen. Du må da akseptere eller avslå oppdraget. Husk at jo raskere du svarer, jo lavere blir din gjennomsnittlige svartid.

Hvordan velger kunden meg?
Kunden får opp et søkeresultat med alle renholdere som er tilgjengelig i hans eller hennes område. Her vil renholderne være sortert etter pris, anbefalinger, kanselleringsgrad m.m.

Kan kunden velge flere renholdere samtidig?
Ja, kunden kan velge 1-3 renholdere ved en bestilling. Det betyr at det er den renholderen som svarer først som får oppdraget.

Hvordan får jeg flere vaskeoppdrag?
Dersom du ønsker flere oppdrag kan vi deg følgende tips:

  • Last opp et profilbilde av deg selv – kunden ønsker å se hvem som skal vaske i hjemmet sitt.
  • Skriv litt om deg selv på din profil – erfaring, hvem du er og hvorfor en kunde skal velge deg.
  • Jobb aktivt for å gjøre en så god jobb som mulig – gjør du en god jobb, får du flere anbefalinger.

Må jeg stille med vaskeutstyr?
Kunden er selv ansvarlig for å ha nødvendig vaskeutstyr til rådighet. Dersom det mangler noe kan du gi beskjed til kunden om dette.

Hva forventer kunden av en husvask?
Spør gjerne kunden hva han eller hun ønsker å få vasket før du begynner oppdraget. Kundene blir informert om at de kan forvente følgende av en standard husvask:

Stue:

  • Støvsuge gulv
  • Vaske gulv
  • Tørke støv på alle tilgjengelige overflater
  • Støvsuge sofa
  • Rengjør benkeplater (spisebord, stuebord, TV-bord og lignende)

Kjøkken

  • Støvsuge gulv
  • Vaske gulv
  • Tørke støv på alle tilgjengelige overflater
  • Rengjør kjøkkenbenk
  • Rengjør vasken
  • Rengjør overflate på ovn
  • Tøm og kast søppel

Bad/WC

  • Støvsuge gulv
  • Vaske gulv
  • Tørke støv på alle tilgjengelige overflater
  • Rengjør benkeplater, servant og speil
  • Rengjør dusj/badekar
  • Rengjør toalett
  • Tøm og kast søppel

Soverom

  • Støvsug gulv
  • Vask gulv
  • Tørke støv på alle tilgjengelige overflater
  • Re opp seng

Entre/gang/diverse

  • Støvsug gulv
  • Vask gulv
  • Tørke støv på alle tilgjengelige overflater
  • Evt. andre oppgaver som er avtalt mellom kunde og renholder

Hvordan får jeg informasjon om nøkkel etc.?
Du og kunde har mulighet til å kommunisere i chatten. Her kan kunden gi deg praktisk informasjon om hvordan du kommer deg inn og andre ting rundt oppdraget.

Hva om et oppdrag tar lengre tid enn planlagt?
I appen kan du endre varigheten på et oppdrag dersom du ser at tiden ikke strekker til. Her må kunden inn å godkjenne endringen før den blir aktiv.

Hva om kunden kansellerer oppdraget?
Dersom kunden kansellerer oppdraget vil du få beskjed om dette i appen og du skal da ikke utføre oppdraget.

Hva om kunden ikke er fornøyd?
Dersom kunden ikke er fornøyd anbefaler vi at kunden tar kontakt med deg slik at du får mulighet til å rette opp forholdet. Kunden kan reklamere på oppdraget innen 24 timer etter oppdraget er ferdig. Kunden må da dokumentere via bilde i chatten hva vedkommende ikke er fornøyd med og sende deg, samt en kopi av reklamasjonen til support@vaskehjelp.no. Vaskehjelp AS vil da holde betalingen til reklamasjonen er avgjort dere i mellom.

Hva om jeg blir syk og ikke kan komme?
Gi alltid beskjed til kunden dersom du ikke har mulighet til å komme. Det er da ditt ansvar å endre eller kansellere oppdraget.

Hva gjør jeg når jeg er ferdig med et oppdrag?
Når du er ferdig med et oppdrag trykker du ‘fullfør’. Da vil oppdraget registreres som ferdig og pengene vil bli trukket fra kundens konto.

Hvordan får jeg anbefalinger?
Når du har registrert oppdraget som fullført vil kunde få mulighet til å gi deg en anbefaling og legge igjen en kommentar.

Oppdrag utenfor appen
Det er ikke anledning til å avtale oppdrag med kunden utenom bruk av appen. Avdekkes slike tilfeller vil dette føre til at din profil blir slettet automatisk fra appen og du vil bli holdt erstatningsansvarlig for ethvert tap Vaskehjelp AS måtte bli påført. Alle vaskeoppdrag mellom kunde og vasker hvor opprinnelig kontakt er formidlet via appen skal følge de vilkår som gjelder.

Når får jeg utbetalt penger?
Utbetaling til renholderne skjer hver 14. dag. Utbetalingsdatoene er den 1. og 15. hver måned. Oppdrag som er gjennomført mellom den 11. og 25. hver måned blir utbetalt den 1. Oppdrag som er gjennomført mellom den 26. og 10. hver måned blir utbetalt den 15.

Hvor mye sitter jeg igjen med per time vask utført?
Alle renholdere i appen jobber som selvstendig næringsdrivende og bestemmer selv sin egen timepris, men du kan ikke legge deg lavere enn tarifflønn for renholdsbransjen. Oversikten over hva du som renholder får utbetalt finner du i økonomifanen i appen.

Personvern
Personopplysninger vil bli behandlet i henhold til lov om personopplysninger (personopplysningsloven). Ved å akseptere vilkårene i app’en gir jeg samtidig samtykke til at mine personopplysninger kan brukes slik som fastsatt i Personopplysningslovens kap. II.

Straffbare forhold

  • Dersom kunde mener det har oppstått ulovligheter må kunden politianmelde. Vaskehjelp AS involveres ikke i behandlingen av en politianmeldelse. Blir du straffet for kriminelle forhold for tjenester utført via appen, blir din profil automatisk slettet. Selv om en politianmeldelse ikke medfører straff vil Vaskehjelp AS ha rett til å slette profilen din fra appen dersom det anmeldte forhold gir grunn til vesentlig svekkelse av tilliten til deg.
  • Etter at en vaskers profil er slettet fra appen, enten frivillig eller tvunget, plikter vaskeren å avstå fra å ta kontakt med kunder tilsluttet appen (vedrørende vaskeoppdrag) de første 12 månedene etter slettingen.

Forsikring
Alle oppdrag som gjennomføres via Vaskehjelp er forsikret via IF. Les mer om vilkår under forsikring.