Smittevern for kunde og renholdere i Vaskehjelp
Igjen står vi ovenfor en krevende tid, med mindre sosial kontakt og flere begrensninger i hverdagslivet. Vi ønsker våre kunder og renholdere en trygg vinter og viser her til våre tiltak for smittevern.
Følg med på offentlige retningslinjer
Vaskehjelp oppfordrer alle som tilbyr renholdstjenester gjennom vår plattform og kunder om å til enhver tid holde seg oppdatert på og følge nasjonale og lokale retningslinjer knyttet til smitteverntiltak. Noen viktige punkter å dra frem er:
- Hold minimum en meters avstand og ikke håndhilse eller gi en klem – selv om det er jul.
- Bruk munnbind når det ikke er mulig å holde minst 1 meter avstand.
Komplett liste med nasjonale tiltak finner du på regjeringens nettside. Merk at det i tillegg til de nasjonale retningslinjene kan være lokale tiltak du må ta hensyn til. Disse finner du oversikt over på din kommunes nettside.
Hva skjer om jeg blir syk til renholder skal komme?
Har du blitt syk eller havnet i karantene skal du ikke ta imot renholder. Vi oppfordrer til å varsle renholder om situasjonen så raskt som mulig via chatten slik at dere kan finne en alternativ løsning.
Bruk endringsmelding til å flytte vasken til et tidspunkt som passer bedre. Hva er vel bedre enn å få hjelp til vasken når man endelig kommer seg på føttene og hverdagen er i gang igjen?
Du sender en endringsmelding ved å gå til aktive jobber og trykker «endre», fulgt av «Endre dato eller tid». Der kan du legge inn nytt tidspunkt og eventuelt endret varighet på oppdraget om du ønsker en ekstra grundig vask. Renholder får varsel om forespørselen din, og må bekrefte for at den skal være gjeldende. Dersom renholder sender endringsmelding må du som kunde bekrefte endringen. Se video av hvordan du sender endringsmelding her
Hold dialogen med renholder
Dersom du som kunde har spesifikke ønsker som handler om tryggheten i oppdraget oppfordrer vi til dialog med renholder. Noen renholdere skriver om smitteverntiltak og forholdsregler de tar som selvstendig næringsdrivende i profilen sin. Etter bestilling av oppdrag vil du få mulighet til å chatte eller prate med renholder per telefon, og dere kan sammen bli enige om hvilke forholdsregler som er viktige for gjennomføringen av oppdraget hos deg.
Har du spørsmål?
Vi hjelper deg gjerne med oppklaring og råd. Ta kontakt med oss via chat (i høyre hjørne), ring oss på 913 70 090 eller send oss en epost på [email protected]